Overslaan en naar de inhoud gaan

Zijn Dove-beelden geretoucheerd?

Een relletje rond Dove: airbrusher Pascal Dangin (New York's Box Studios) zegt tegen The New Yorker dat hij is ingezet om de Dove-dames…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een relletje rond Dove: airbrusher Pascal Dangin (New York's Box Studios) zegt tegen dat hij is ingezet om de Dove-dames voor de Real Beauty-campagne glad te strijken (via ).

related partner content for mobile comes here

Het betreft de foto's van zes vrouwen in wit ondergoed. Dangin zegt dat hij flink heeft lopen retoucheren. 'Do you know how much retouching was on that? But it was great to do, a challenge, to keep everyone's skin and faces showing the mileage but not looking unattractive.'

Als dit waar is zou dat weleens zeer schadelijk kunnen zijn voor Unilever's imago. Dove is namelijk ook bekend van het filmpje , waarin een model met de hulp van retoucheertechnieken compleet verandert.
Pay off: 'No wonder our perception of beauty is distorted.'

Het reclamebureau, Ogilvy & Mather, spreekt het in ieder geval allemaal tegen. Het bureau zegt dat de airbrusher in het verleden wel heeft samengewerkt met de fotograaf van de campagne, Annie Leibovitz, maar het is volgens het bureau niet bekend of dat ook met de Dove-campagne is gebeurd. Maar er is zeker niet geretoucheerd op de lijven, aldus Ogilvy: 'Misschien zijn er hoofdharen glad gestreken, maar meer ook niet.'

Overigens heeft Leibovitz de gewraakte foto's niet gemaakt. Zij maakte in december 2005 foto's die later de basis zouden vormen voor de pro-age campagne in 2007.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in