Marketing is geen oplossing voor gebrek aan innovatie
Ik zie in mijn professionele omgeving veel bedrijven die innoveren, vervolgens marktleider worden in hun sector, en tenslotte op hun lauweren gaan rusten. Ze laten concurrenten experimenteren met nieuwe technologieën, designs, of klantendiensten.#
Het resultaat? De verkoop daalt, contracten worden niet meer vernieuwd en marges komen onder druk te staan. Om die marges op te krikken worden andere (lees: goedkopere) leveranciers gezocht, wordt beknibbeld op de kwaliteit en cruciale klantendiensten worden uitbesteed.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEn finaal wordt een duur marketingprogramma opgezet die het dode merk nieuw leven moet inblazen. Waarbij een nieuw logo en een flitsende baseline absoluut niet mogen ontbreken.
Marketingmensen staan hier voor een onmogelijke opdracht. Een laagje vernis of een leuke verpakking kunnen geen wonderen doen voor een merk. De basis voor een sterk merk blijft nog altijd een kwalitatief merk dat aan een bepaalde klantenbehoefte voldoet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid