Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing is geen oplossing voor gebrek aan innovatie

Elk bedrijf beseft dat de productlevenscyclus steeds korter wordt. Daarom is het belangrijk om te werken aan innovatie binnen je bedrijf.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik zie in mijn professionele omgeving veel bedrijven die innoveren, vervolgens marktleider worden in hun sector, en tenslotte op hun lauweren gaan rusten. Ze laten concurrenten experimenteren met nieuwe technologieën, designs, of klantendiensten.#

related partner content for mobile comes here

Het resultaat? De verkoop daalt, contracten worden niet meer vernieuwd en marges komen onder druk te staan. Om die marges op te krikken worden andere (lees: goedkopere) leveranciers gezocht, wordt beknibbeld op de kwaliteit en cruciale klantendiensten worden uitbesteed.

En finaal wordt een duur marketingprogramma opgezet die het dode merk nieuw leven moet inblazen. Waarbij een nieuw logo en een flitsende baseline absoluut niet mogen ontbreken.

Marketingmensen staan hier voor een onmogelijke opdracht. Een laagje vernis of een leuke verpakking kunnen geen wonderen doen voor een merk. De basis voor een sterk merk blijft nog altijd een kwalitatief merk dat aan een bepaalde klantenbehoefte voldoet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in