Reclame goederenkrediet voldoet niet aan regels


Dat constateert de Autoriteit Financiële Markten (AFM) op basis van onderzoek naar deze vorm van krediet. Het onderzoek was gericht op de reclame-uitingen van een representatief deel van de markt, waaronder verschillende automerken, grote postorderbedrijven en elektronicazaken.
Uit het onderzoek wordt duidelijk dat aanbieders en bemiddelaars van goederenkrediet (kopen op afbetaling) vaak onvoldoende bekend zijn met de geldende wettelijke regels. Dit blijkt onder meer uit het niet noemen van verplichte elementen in reclame-uitingen, zoals de verkrijgbaarheid van het kredietprospectus en een tabel met daarin onder andere de kredietsom, de looptijd en de totale prijs.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe AFM heeft in 2007 scherper gelet op kredietreclames. In dit kader is ook het verkennend onderzoek naar reclame-uitingen voor goederenkrediet gestart. Verschillende ondernemingen hebben een officiële waarschuwing gekregen. Nog dit jaar volgt een tweede controle, aldus de AFM.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid