Overslaan en naar de inhoud gaan

Promotie vaak zwak punt in promotioneel kansspel

Het blijkt vaak onduidelijk welk product onder de aandacht wordt gebracht met een promotioneel kansspel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omdat promotie wel een duidelijke voorwaarde is voor dit soort kansspelen, moeten de afspraken hierover worden aangescherpt. Dat adviseert Atos Consulting in een evaluatie van de gedragscode voor promotionele kansspelen. Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) heeft die evaluatie gisteren naar de Tweede Kamer gestuurd.

related partner content for mobile comes here

Daarin wordt voorgesteld dat een promotioneel kansspel expliciet het blad of programma onder de aandacht moet brengen dat het kansspel organiseert. Elk blad of programma zou jaarlijks één groot promotioneel kansspel mogen houden.

Bij veel belspelletjes en bij veel puzzels in kranten en weekbladen is voor de consument niet duidelijk welk product wordt gepromoot, aldus het evaluatierapport. Deze onduidelijkheid is al langere tijd een punt van stevige kritiek op de promotionele kansspelen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in