Promotie vaak zwak punt in promotioneel kansspel


Omdat promotie wel een duidelijke voorwaarde is voor dit soort kansspelen, moeten de afspraken hierover worden aangescherpt. Dat adviseert Atos Consulting in een evaluatie van de gedragscode voor promotionele kansspelen. Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) heeft die evaluatie gisteren naar de Tweede Kamer gestuurd.
Daarin wordt voorgesteld dat een promotioneel kansspel expliciet het blad of programma onder de aandacht moet brengen dat het kansspel organiseert. Elk blad of programma zou jaarlijks één groot promotioneel kansspel mogen houden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBij veel belspelletjes en bij veel puzzels in kranten en weekbladen is voor de consument niet duidelijk welk product wordt gepromoot, aldus het evaluatierapport. Deze onduidelijkheid is al langere tijd een punt van stevige kritiek op de promotionele kansspelen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid