Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe campagne 'Nederland leeft met water'

Met een gastles op een basisschool in badplaats Scheveningen heeft staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat maandag de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2003 begon de eerste nationale watercampagne, met als boegbeeld weerman Peter Timofeeff. De bedoeling was klimaatverandering onder de aandacht te brengen en dat het nodig is water de ruimte te geven om waterrampen te voorkomen. Timofeeff zat in een tv-spotje in zijn nette pak in een badkuip die vervolgens overstroomde.
De borduurt voort op dat thema. Dit keer ontbreekt een bekende Nederlander. Wel is er weer een site en vanaf dinsdag is opnieuw een tv-spotje te zien, rond een drijvend vlot in de vorm van Nederland. Het is de bedoeling daarmee te appeleren aan een breder publiek, aldus een woordvoerder van Verkeer en Waterstaat, en mensen meer proberen te betrekken bij het zorgen voor droge voeten en schoon water. “Het is niet alleen een zaak van de overheid maar van ons allemaal,” aldus Huizinga. De campagne wil ook begrip opwekken voor maatregelen zoals sloop van huizen wegens dijkversterking.

related partner content for mobile comes here

De campagne, die over drie jaar is uitgesmeerd, kost ongeveer 10 miljoen euro. Het vlot als symbool van 'Nederland leeft met water' zal met een aangepast spotje ook worden ingezet bij de waterschapsverkiezingen. Die vinden voor het eerst in de 26 schappen tegelijk plaats, in de tweede helft van november. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in