Nieuwe campagne 'Nederland leeft met water'
In 2003 begon de eerste nationale watercampagne, met als boegbeeld weerman Peter Timofeeff. De bedoeling was klimaatverandering onder de aandacht te brengen en dat het nodig is water de ruimte te geven om waterrampen te voorkomen. Timofeeff zat in een tv-spotje in zijn nette pak in een badkuip die vervolgens overstroomde.
De nieuwe campagne borduurt voort op dat thema. Dit keer ontbreekt een bekende Nederlander. Wel is er weer een site en vanaf dinsdag is opnieuw een tv-spotje te zien, rond een drijvend vlot in de vorm van Nederland. Het is de bedoeling daarmee te appeleren aan een breder publiek, aldus een woordvoerder van Verkeer en Waterstaat, en mensen meer proberen te betrekken bij het zorgen voor droge voeten en schoon water. “Het is niet alleen een zaak van de overheid maar van ons allemaal,” aldus Huizinga. De campagne wil ook begrip opwekken voor maatregelen zoals sloop van huizen wegens dijkversterking.
De campagne, die over drie jaar is uitgesmeerd, kost ongeveer 10 miljoen euro. Het vlot als symbool van 'Nederland leeft met water' zal met een aangepast spotje ook worden ingezet bij de waterschapsverkiezingen. Die vinden voor het eerst in de 26 schappen tegelijk plaats, in de tweede helft van november. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid