Overslaan en naar de inhoud gaan

De klant heeft soms geen gelijk

Sommige klanten zijn erop uit om een bedrijf te benadelen. Wat doe je ermee?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze komen in soorten, klanten die zich misdragen. Neem de verbale overtreder, die grof tekeergaat tegen medewerkers. Of de klager, die de schuld altijd bij het bedrijf, het product of de werknemers legt en nooit bij zichzelf. De overtreder, die alle bedrijfsregels schendt. De opportunist, die de regels zo weet op te rekken dat hij er voordeel bij heeft. Of de ‘returnaholic’, die voortdurend producten terugbrengt, ook al heeft hij ze intensief ge- of misbruikt.

related partner content for mobile comes here

Hoe ga je met zulke dwarsliggers om? Het volgende helpt. Voed ze op tot behoorlijk gedrag en grijp in als ze over de schreef gaan. Laat je goede klanten niet lijden onder de slechte door de regels voor iederéén aan te scherpen. Wees goed voorbereid op overtreders door van tevoren de risico’s te inventariseren en medewerkers te trainen in omgaan met de boosdoeners. En ten slotte: beloon wangedrag niet door over je eigen grenzen heen te gaan. De klant mag dan koning zijn, jij bent de baas.

Bron: Business Horizons

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in