Andermans prikkels werken
Mars zag de verkopen van candybars in juli 1997 op onverklaarbare wijze stijgen. Er was geen speciale marketingactie gaande, toch waren de…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Waarschijnlijk kwam de prikkel om meer Marsen te kopen van buiten, uit onverwachte hoek: NASA landde op 4 juli 1997 met de Pathfinder op Mars, wat voor veel media-aandacht zorgde.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Wetenschappers onderzochten dit wonderlijke effect van ‘positieve prikkels van buiten’ op de consumptie. Onder die prikkels verstaan ze bijvoorbeeld ook slogans in een kantine om gezonder te eten. Om kort te gaan: ze werken. De aan de prikkels gerelateerde producten krijgen een positievere evaluatie en worden vaker gekocht.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Journal of Marketing Research
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid