Overslaan en naar de inhoud gaan

Grootschalig onderzoek: relatiemagazines hebben hun nut

Lezers van sponsored magazines hebben een sterkere relatie met de bedrijven die deze bladen uitbrengen dan niet-lezers. En een positiever…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Of relatiemagazines in Nederland effect hebben, is niet helder, omdat er hier nog nauwelijks onderzoek naar is gedaan. De studie door het Cendris Research Center is dan ook de eerste en omvangrijkste in Nederland naar de effectiviteit van relatiemagazines die de resultaten beschikbaar stelt aan een breed publiek.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek is uitgevoerd onder ruim 11.500 lezers en niet-lezers van negen relatiemagazines uit drie verschillende sectoren (automotive, financials en retail). Door per sector te vergelijken, is het duidelijk of een relatiemagazine binnen die branche daadwerkelijk effectief is.

Cendris deed onderzoek naar klantrelatie, imago en gebruik. De lezers van het betreffende magazine vinden het bedrijf achter het tijdschrift aanmerkelijk aantrekkelijker dan de niet-lezers. Lezers zijn tevredener, hebben meer vertrouwen, ervaren een sterkere emotionele band, zijn meer bereid de relatie voort te zetten, staan minder open voor alternatieve aanbieders, zijn minder gevoelig voor prijs en zijn meer bereid het bedrijf bij anderen aan te bevelen. Kortom: lezers zijn meer vertrouwd met en hebben meer gemeen met de verspreider dan niet-lezers.

Ook zijn de lezers van relatiemagazines een stuk positiever over het imago van de betreffende bedrijven dan niet-lezers.

Het hele onderzoek staat in het aprilnummer van het Tijdschrift voor Marketing dat woensdag verschijnt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in