Telegraaf Media Nederland biedt profile targeting


Het profile targeting systeem bouwt een profiel op door het koppelen van informatie (zoals eigenschappen, gedrag en interesses) uit nieuwsbrieven, websites en offline middelen. Het e-mailadres vormt de basis waaraan alle informatie van een persoon wordt ‘gehangen’.
Als de informatie van het e-mailadres correspondeert met de advertentie, dan krijgt de persoon een advertentie in de nieuwsbrieven te zien. Eigenschappen, gedrag en interesses kunnen volgens De Telegraaf in groepsniveau in kaart worden gebracht. Om privacyredenen is dit op persoonlijk (individueel) niveau niet toegestaan.
Edouard Leeuwenburg, product manager bij Telegraaf Media Nederland: ‘Wij versturen momenteel 21 nieuwsbrieven naar 4,5 miljoen adressen. Personen abonneren zich op een nieuwsbrief als ze veel interesse hebben in de inhoud. Door Telegraaf Profile Targeting zijn wij nu in staat deze interesses te vertalen door het tonen van advertenties voor de juiste doelgroep. Als er geen relevante advertenties beschikbaar zijn, wordt er geen advertentie getoond in de nieuwsbrief.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid