Overslaan en naar de inhoud gaan

Starbucks stunt in Chinese metro

Koffiekoning Starbucks en Pepsi confronteren dagelijks ruim twee miljoen Chinezen met een eigen langspeelfilm. Een handig staaltje van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Starbucks en Pepsi het slim aan. In de metro van Shanghai lopen dagelijks 2,2 miljoen mensen. Het metronetwerk is uitgerust met 4000 beeldschermen, waarop normaal nieuwsflashes en aankomst- en vertrektijden verschijnen. Die schermen hangen ook in de metro’s. Starbucks heeft nu een film bedacht, die op al die schermen tegelijk in veertig afleveringen van drie minuten wordt gedraaid.

related partner content for mobile comes here

De film ondersteunt de introductie van nieuwe flesjes Frappuccino op de Chinese markt. Het thema is mierzoet: meisje ontmoet jongen in de grote stad, ze worden verliefd (uiteraard in een Starbucks-vestiging) en leven nog lang en gelukkig. Vooral door veel frappucino’s van Starbucks te drinken. De mannelijke hoofdrol wordt gespeeld door Xiao Ming, zeg maar de Chinese Justin Timberlake. Dat draagt bij aan de populariteit van de film.

Deze uitzonderlijke en dure reclame heeft Starbucks geen windeieren gelegd. Begonnen in 1999 telt Starbucks in China nu 300 vestigingen. Voor dit jaar zijn nog eens tachtig winkelopeningen voorzien. Het hoopt met de metrocampagne het verkoopsucces in Japan te overtreffen: daar bedragen de verkoopcijfers meer dan 100 miljoen dollar op jaarbasis.

Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in