Starbucks stunt in Chinese metro


Starbucks en Pepsi het slim aan. In de metro van Shanghai lopen dagelijks 2,2 miljoen mensen. Het metronetwerk is uitgerust met 4000 beeldschermen, waarop normaal nieuwsflashes en aankomst- en vertrektijden verschijnen. Die schermen hangen ook in de metro’s. Starbucks heeft nu een film bedacht, die op al die schermen tegelijk in veertig afleveringen van drie minuten wordt gedraaid.
De film ondersteunt de introductie van nieuwe flesjes Frappuccino op de Chinese markt. Het thema is mierzoet: meisje ontmoet jongen in de grote stad, ze worden verliefd (uiteraard in een Starbucks-vestiging) en leven nog lang en gelukkig. Vooral door veel frappucino’s van Starbucks te drinken. De mannelijke hoofdrol wordt gespeeld door Xiao Ming, zeg maar de Chinese Justin Timberlake. Dat draagt bij aan de populariteit van de film.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDeze uitzonderlijke en dure reclame heeft Starbucks geen windeieren gelegd. Begonnen in 1999 telt Starbucks in China nu 300 vestigingen. Voor dit jaar zijn nog eens tachtig winkelopeningen voorzien. Het hoopt met de metrocampagne het verkoopsucces in Japan te overtreffen: daar bedragen de verkoopcijfers meer dan 100 miljoen dollar op jaarbasis.
Bron: Marketing Management
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid