Overslaan en naar de inhoud gaan

Tibet leidt (nog) niet tot verbroken sponsorcontracten

Amerikaanse en Canadese adverteerders die al hebben toegezegd miljoenen aan de Olympische Spelen in Bejing te zullen besteden, vinden het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Adverteerders en hun bureaus zeggen dat ze in dit stadium de situatie nauwlettend in het oog houden, maar dat tot nu toe de weegschaal doorslaat in het voordeel van de potentiële winst van participatie in wat wel ‘China’s coming out party’ als economische wereldmacht wordt genoemd.

related partner content for mobile comes here

“Nagenoeg alle bedrijven zeggen dat ze zich bewust van de situatie zijn , maar dat het niet hun taak is om de politiek te dicteren.” Er is nog geen adverteerder bekend die zich uit het Olympisch adverteerderscircus heeft teruggetrokken.

Mediabureaus die Olympische ruimte kopen op de kanalen van NBC Networks dat in Amerika de exclusieve uitzendrechten voor de spelen heeft, beweren nog geen exit clausules met het oog op Tibet te zijn tegengekomen.

De Olympische sponsors, die veel langlopender overeenkomsten met de organisatie hebben, zijn al helemaal niet geneigd om af te haken. Als zijn toch tot de conclusie zouden komen dat deelnemen aan de Chinese editie van het wereldevenement tot imagoschade zou leiden, zouden zij mogelijk nog steeds de kosten afschrijven. Er komt immers vier jaar later weer een volgend Olympisch evenement. (The Calgary Herald)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in