Overslaan en naar de inhoud gaan

Harris: mobiele diensten meer gemeengoed

Een op de vier mobiele bellers met internetverbinding gebruikt het mobieltje voor de aankoop van goederen en diensten. En een op de vijf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoeksbureau hiervoor 1,072 Amerikaanse volwassenen.

related partner content for mobile comes here

Andere uitkomsten:

  • Smartphone- of iPhonegebruikers zijn meer geneigd om af en toen hun mobiel te gebruiken voor aankopen. (25 procent tegenover 17 procent ‘andere gebruikers’)
  • 77 procent van de mobiele bellers hebben nog nooit iets mobiel aangekocht, vergeleken met 65 van de smart- en iPhonebezitters.
  • 16 procent van de mobiele bellers gebruikt al mobiele bankierdiensten. 60 procent van dit percentage dat dat tenminste eenmaal per week.

En consumenten die nog niets mobiel hebben gekocht, of gebruik maken van mobiele bankdiensten, zijn wel geinteresseerd.

  • 35 procent van hen zou rekeningen en betalingen willen checken op hun mobiel
  • 33 procent zou sms-jes van financiële instellingen willen ontvangen
  • 16 procent zou mobiel willen shoppen
  • 9 procent zou mobiel geld willen overmaken of in aandelen handelen

Als reden om dit allemaal nog niet te doen, geeft 66 procent aan dat ze bezorgd zijn om persoonlijke data te delen.

Andere drempels:

  • Meer vatbaar voor fraude en oplichting (63 procent)
  • Zorgen om verlies van mobieltje en de waardevolle informatie die het bevat (61 procent)
  • Zorgen om kosten (58 procent):
  • 17 procent is ‘uitermate bezorgd’ om de huidige kosten van niet-commerciële transacties (het versturen van een sms, mms, webpaginas bekijken etc)
  • 16 procent is ‘zeer bezorgd’
  • 43 procent is sceptisch over usability, 37 procent over de betrouwbaarheid en 23 procent uit zijn zorgen over de snelheid van het draadloze netwerk.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in