Harris: mobiele diensten meer gemeengoed
Een op de vier mobiele bellers met internetverbinding gebruikt het mobieltje voor de aankoop van goederen en diensten. En een op de vijf…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Het onderzoeksbureau ondervroeg hiervoor 1,072 Amerikaanse volwassenen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Andere uitkomsten:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS- Smartphone- of iPhonegebruikers zijn meer geneigd om af en toen hun mobiel te gebruiken voor aankopen. (25 procent tegenover 17 procent ‘andere gebruikers’)
- 77 procent van de mobiele bellers hebben nog nooit iets mobiel aangekocht, vergeleken met 65 van de smart- en iPhonebezitters.
- 16 procent van de mobiele bellers gebruikt al mobiele bankierdiensten. 60 procent van dit percentage dat dat tenminste eenmaal per week.
En consumenten die nog niets mobiel hebben gekocht, of gebruik maken van mobiele bankdiensten, zijn wel geinteresseerd.
- 35 procent van hen zou rekeningen en betalingen willen checken op hun mobiel
- 33 procent zou sms-jes van financiële instellingen willen ontvangen
- 16 procent zou mobiel willen shoppen
- 9 procent zou mobiel geld willen overmaken of in aandelen handelen
Als reden om dit allemaal nog niet te doen, geeft 66 procent aan dat ze bezorgd zijn om persoonlijke data te delen.
Andere drempels:
- Meer vatbaar voor fraude en oplichting (63 procent)
- Zorgen om verlies van mobieltje en de waardevolle informatie die het bevat (61 procent)
- Zorgen om kosten (58 procent):
- 17 procent is ‘uitermate bezorgd’ om de huidige kosten van niet-commerciële transacties (het versturen van een sms, mms, webpaginas bekijken etc)
- 16 procent is ‘zeer bezorgd’
- 43 procent is sceptisch over usability, 37 procent over de betrouwbaarheid en 23 procent uit zijn zorgen over de snelheid van het draadloze netwerk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid