Groningen tevreden over chatten met burgers
Op websites van grote gemeenten staat zeer veel informatie, die soms moeilijk te vinden is. Door gebruik te maken van chat kunnen bezoekers rechtstreeks doorgestuurd worden naar de juiste pagina. Ook voor andere vragen kan de chat een goede oplossing zijn.
De meeste chatgesprekken aan het eLoket van de gemeente Groningen worden 's ochtends gevoerd en de meeste vragen gaan over burgerzaken. Van de gebruikers zou 82 procent een volgende keer weer gebruik willen maken van de chat. Eén gebruiker reageert op de vraag naar zijn ervaring met de chat: ‘Supergoed. Ik kon zelf even iets niet vinden. Ik kreeg snel een reactie en vond wat ik zocht.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaLeverancier LiveCom vindt de chatapplicatie uitermate geschikt voor gemeenten. ‘Gemeenten hebben vaak nog een ambtelijk imago. Je gaat er van tevoren al van uit dat het lang gaat duren. De chat bewijst het tegendeel’, aldus directeur Floris van der Veen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid