Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne Lotto in strijd met gokbeleid

De reclamecampagne die kansspelbedrijf Lotto afgelopen week is begonnen, staat haaks op het gokbeleid van de overheid.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Het Parool. De campagne, waarin de loterij zijn belang voor de sport in Nederland benadrukt, startte op de dag dat de rechter uitspraak zou doen in de zoveelste zaak van Lotto tegen het Zweedse gokbedrijf Unibet. De rechtbank stelde de uitspraak overigens uit tot 18 maart.

related partner content for mobile comes here

De Lotto is er veel aan gelegen spelers terug te winnen op concurrenten als de Staatsloterij en de Postcodeloterij. Zeventig procent van de opbrengst, 42 miljoen euro per jaar, wordt via sportkoepel NOC*NSF verdeeld onder de sportbonden.

SP-Kamerlid Jan de Wit is ongelukkig met de campagne, die haaks staat op het beperkende gokbeleid van de staat. ‘Dat is namelijk precies het argument waarmee de staat buitenlandse bedrijven de toegang onthoudt tot de Nederlandse gokmarkt.’

De Europese Commissie wil een vrije Europese gokmarkt, maar de Nederlandse overheid is daar geen voorstander van.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in