Campagne Lotto in strijd met gokbeleid


Dat meldt Het Parool. De campagne, waarin de loterij zijn belang voor de sport in Nederland benadrukt, startte op de dag dat de rechter uitspraak zou doen in de zoveelste zaak van Lotto tegen het Zweedse gokbedrijf Unibet. De rechtbank stelde de uitspraak overigens uit tot 18 maart.
De Lotto is er veel aan gelegen spelers terug te winnen op concurrenten als de Staatsloterij en de Postcodeloterij. Zeventig procent van de opbrengst, 42 miljoen euro per jaar, wordt via sportkoepel NOC*NSF verdeeld onder de sportbonden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSP-Kamerlid Jan de Wit is ongelukkig met de campagne, die haaks staat op het beperkende gokbeleid van de staat. ‘Dat is namelijk precies het argument waarmee de staat buitenlandse bedrijven de toegang onthoudt tot de Nederlandse gokmarkt.’
De Europese Commissie wil een vrije Europese gokmarkt, maar de Nederlandse overheid is daar geen voorstander van.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid