Overslaan en naar de inhoud gaan

Eierkoekenmarkt explodeert door Sonja Bakker

We wisten het al, maar het is nu echt bevestigd door het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren (SSZ): de markt voor eierkoeken is onder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We wisten het al, maar het is nu echt bevestigd door het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren (): de markt voor eierkoeken is onder invloed van Sonja Bakker in 2007 geëxplodeerd.

related partner content for mobile comes here

Bakker roept afslankers op om als tussendoortje een eierkoek te gebruiken en dat is in 2007 dus gebeurd.

Het SSZ bericht:

'De omzet van eierkoeken steeg met maar liefst 77 procent, rijstcrackers (Japanse mix) pluste met 24 procent, snijkoek +19 procent, terwijl het segment van de gezonde tussendoortjes een groeipercentage liet zien van 15 procent.'

Maar ook kauwgom, een segment dat nagenoeg geheel suikervrij is, deed het goed +19 procent. Pure tabletten chocolade profiteert naast een trend naar luxere, zuivere, pure producten ook van de positieve publiciteit rondom de goede werking: +10 procent.

In 2007 groeide de hele Nederlandse snacks- en zoetwarenmarkt met 4,7 procent in waarde en 2,6 procent in volume. In consumentenwaarde nam de markt met met ? 139 miljoen toe tot ? 3,09 miljard.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in