Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken Star Final-game

Fabrique ontwikkelde voor Heineken International een online concept ter ondersteuning van de nieuwe Heinekencampagne voor de Uefa Champions…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ontwikkelde voor een online concept ter ondersteuning van de nieuwe Heinekencampagne voor de Uefa Champions League. Het concept bestaat uit een website en online game, .

related partner content for mobile comes here

Heineken had een paar randvoorwaarden: de nieuwe site moest internationaal toegankelijk zijn en de spon-soring van UEFA Champions League tot uiting brengen.

Ook moest Fabrique het thema voor dit jaar "watch the stars under the stars" een online doorvertaling geven.

Dit resulteerde in een game in 5 talen, waarbij spelers zo snel mogelijk een persoonlijke voetbal moeten 'trappen' van IJsland naar Zuid-Afrika.
IJsland is het land waar de winnaars van vorig jaar (want toen werd het spel in een iets andere variant gespeeld) de finale mochten bekijken.

Visueel is de Star Final een combinatie van het Heineken-groen met de visuele identiteit van de UEFA Champions League, aldus Fabrique.

In het ontwerp van de game is verder aandacht besteed aan interactie en beleving door middel van video's, 3d-animaties en gepersonaliseerde informatie. De 'star player', een voetbalspeler die is opgebouwd uit sterren, schopt jouw bal steeds verder door de atmosfeer richting Zuid-Afrika.

Degene die zijn voetbal het snelst naar Zuid-Afrika krijgt, maakt kans op de hoofdprijs: een trip naar Zuid-Afrika om 'onder de sterren' de finale van de UEFA Champions League te bekijken.

Om meer snelheid te verkrijgen, kun je Free Kicks verdienen. Deze verdien je door je vrienden uit te nodigen ook te spelen.

De game eindigt op 16 april.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in