Overslaan en naar de inhoud gaan

Marokko als merk

Op de achterkant van de Delicious van maart een advertentie voor Lipton Morocco. Ik citeer de bodytekst:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

"Gefeliciteerd Nederland? Ja, de lekkerste thee is er nu overal. Ook in de smaak Lipton Morocco. Een verfijnde mix van munt en kruiden, die je exra goed proeft door het pyramidevormige zakje. Deze mystieke smaak uit Morocco is vanaf nu gewoon verkrijgbaar in elke supermarkt."

Ik weet zo gauw niet waar Unilever de "communicatiebelangen heeft ondergebracht" voor het merk Lipton. Maar ik neem aan dat daar mensen werken met tenminste mavo. "Morocco" betekent Marokko in het Nederlands, moeten ze daar weten. Toch heeft de copywriter het over de "mystieke smaak uit Morocco". Is Unilever bang voor negatieve associaties van het Nederlandse publiek bij "Marokko"? Dat zal toch niet.

Ik heb juist het idee dat Marokko qua eten een ijzersterk merk is in Nederland. Misschien niet perse mystiek, maar wel kruidig.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in