Brussel wil opheldering over Heineken-reclame


De EU-regels bepalen dat reclames niet de indruk mogen wekken dat alcohol leidt tot sociale of seksuele successen. Europees Commissaris Viviane Reding (Media) heeft dat geantwoord op vragen van Europarlementslid Dorette Corbey (PvdA).
Corbey meent dat de Heineken-reclame strijdig is met de EU-regels: ´Bij de Heineken-reclame 'Biertje?' krijgt een jongeman namelijk een hele groep vrienden als hij bier aanbiedt.' Overigens is de 'Biertje?'-reclame al niet meer te zien.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSCorbey vindt het vreemd dat Nederland als enige EU-land de regels niet heeft vastgelegd in een wet, maar in een afspraak met het bedrijfsleven. EU-Commissaris Reding zegt er momenteel niet aan te twijfelen dat Nederland zijn verplichtingen nakomt. Wel gaat ze Nederland vragen te reageren en onderzoekt ze of het nodig is een rechtszaak aan te spannen tegen Nederland (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid