Overslaan en naar de inhoud gaan

Brussel wil opheldering over Heineken-reclame

De Europese Commissie vraagt de Nederlandse overheid opheldering over alcoholreclames zoals de Heineken-reclame 'Biertje?' en de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De EU-regels bepalen dat reclames niet de indruk mogen wekken dat alcohol leidt tot sociale of seksuele successen. Europees Commissaris Viviane Reding (Media) heeft dat geantwoord op vragen van Europarlementslid Dorette Corbey (PvdA).

related partner content for mobile comes here

Corbey meent dat de Heineken-reclame strijdig is met de EU-regels: ´Bij de Heineken-reclame 'Biertje?' krijgt een jongeman namelijk een hele groep vrienden als hij bier aanbiedt.' Overigens is de 'Biertje?'-reclame al niet meer te zien.

Corbey vindt het vreemd dat Nederland als enige EU-land de regels niet heeft vastgelegd in een wet, maar in een afspraak met het bedrijfsleven. EU-Commissaris Reding zegt er momenteel niet aan te twijfelen dat Nederland zijn verplichtingen nakomt. Wel gaat ze Nederland vragen te reageren en onderzoekt ze of het nodig is een rechtszaak aan te spannen tegen Nederland (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in