Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Interim-bureaus steeds vaker buiten spel gezet’

Steeds meer bedrijven zijn op zoek naar alternatieve wervingsvormen voor tijdelijk personeel. Het traditionele interim-bureau wordt hierbij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zeventig procent van de bedrijven werft interim personeel via hun eigen netwerk of via online vacaturebanken. Daarnaast geeft de helft aan geen toegevoegde waarde te zien van een bureau bij het werven van interimmers. Volgens uitgever van VNU Media Charley Beerman ligt de waardering over de toegevoegde waarde van interim bureaus heel anders dan een aantal jaar geleden: “Destijds stond de toegevoegde van het werving- en selectiebureau niet ter discussie. Met de toenemende populariteit van het aannemen van interim personeel letten bedrijven meer op de kosten. Daarnaast zijn er met het volwassen worden van internet ook steeds meer mogelijkheden voor bedrijven om zelf op zoek te gaan naar interimmers. Hierdoor vragen ze zich nadrukkelijker af wat ze daadwerkelijk terugkrijgen bij het inschakelen van een bemiddelaar die vaak 25 tot 30 procent als opslag op het uurtarief hanteert. Dit staat niet altijd in verhouding tot de toegevoegde waarde die de bemiddelaars leveren." Volgens Beerman komen opdrachtgevers dan liever direct in contact met een geschikte interimmer. Daarvoor zijn er steeds meer mogelijkheden. Bijvoorbeeld door middel van Linkedin, en internetsites zoals de site uit Beerman's eigen stal, InInterim.nl.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in