Overslaan en naar de inhoud gaan

AH Smurfen-offensief van start

Bijna twee smurfen per Nederlander heeft supermarktketen Albert Heijn klaarliggen voor de smurfenactie die deze week is begonnen. Vanaf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De retailer verwacht dat de actie minstens zo'n groot succes wordt als de wuppie-actie van zomer 2006. Albert Heijn werd twee jaar geleden in aangename zin overvallen door het enorme succes van de wuppies. "Die actie heeft ons veel extra omzet opgeleverd." Klanten kregen bij een besteding van 15 euro een kleine wuppie cadeau. Wie drie 'sjerpjes' van kleine wuppies inleverde met een bijbetaling, kon een grote pluche wuppie krijgen. Daar werd bijkans om gevochten, ze deden al gauw enkele tientjes op Marktplaats. Er gingen 16 miljoen kleine wuppies over de toonbank en 700.000 grote pluche wuppen.

related partner content for mobile comes here

De lat voor de smurfen is daarom hoger gelegd. Bij besteding van 15 euro krijgt de klant een smurf. “Die zijn blind verpakt, de klant ziet dus pas thuis welke smurf hij heeft.”

Behalve de 29 miljoen 'normale' smurfen, heeft AH ook een miljoen grote pluche smurfen klaarliggen. Die krijgt de klant wanneer die drie punten inlevert, die in de zakjes bij de kleine smurfen zitten, en 3,99 euro bijbetaalt.

De belangrijkste aanleiding voor AH om nu met de smurfen in zee te gaan, is het 50-jarig bestaan van de kleine blauwe figuurtjes. Toevallig zijn de smurfen, evenals de wuppies, in Nederland vooral populair geworden nadat Vader Abraham er een liedje over maakte. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in