Overslaan en naar de inhoud gaan

'Europese jongeren zijn hedonisten'

Uit onderzoek van Kairos Future blijkt dat er nog steeds verschillen tussen jongeren uit verschillende landen zijn. Ondanks het feit dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kairos Future, een Zweeds internationaal onderzoeks- en strategiebureau, deed onderzoek in 17 landen naar de levensstijl van de jeugd.De Europese jongeren van nu zijn ‘happy spenders’; ze vinden het leuk om geld uit te geven. Er is wel een verschil in het consumentengedrag tussen mannen en vrouwen. Jonge mannen zijn over het algemeen meer merkgeoriënteerd, terwijl jonge vrouwen meer bezig zijn hun eigen stijl te creëren.

related partner content for mobile comes here

Europese jongeren kunnen worden omschreven als hedonist. Ze vinden het leuk om geld uit te geven, om van dag tot dag te leven en zoveel mogelijk plezier te beleven. Maar er zijn wel verschillen per land.Jonge Denen en Russen zijn het meest hedonistisch ingesteld. Denen zijn meer geneigd zichzelf elke dag met luxeheid te verwennen en zijn weinig geïnteresseerd in sparen. Russische jongeren zijn meer merkgeoriënteerd dan andere Europese jongeren. Samen met de Estlanders zijn de Russen het meest geneigd om geld te lenen om hun consumptiegedrag te kunnen bekostigen.

Het minst merkgeoriënteerd zijn de Duitsers. Ze hebben weinig behoefte om het juiste merk ‘te scoren’. Ze vinden het belangrijker om hun eigen stijl te creëren. De Finnen kopen het liefst tweedehands spullen en het interesseert hen weinig wat anderen van hen denken.

Milieuverontreiniging is volgens de ondervraagde jongeren één van de grootste bedreigingen voor de toekomst. Maar de jonge consumenten willen niet per se hun consumentengdrag aanpassen aan het milieu. Zweedse jongeren hebben de zwakste connectie tussen gedachte en daad. Slechts 16 procent van de jonge Zweden geeft aan dat ze milieuvriendelijke producten koopt, ondanks dat 83 procent van hen gelooft dat milieuverontreiniging een groot gevaar is.

Spanjaarden en Italianen zijn van de Europese jongeren degenen die het vaakst producten van milieuvriendelijke producten willen kopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in