ING Car Lease game: Wheel & Deal


Autoleasemaatschappij ING Car Lease kwam deze week met een virale game rond auto's en autorijden.
Bij een autogame denk ik in eerste instantie aan een racespelletje, maar in dit geval is gekozen voor een kennisquiz. De vragen op Wheel & Deal.nl kunnen variëren van filmpjes waarbij je een automerk moet herkennen, tot kennisvragen. Deelnemers maken kans op een jaar lang gratis leasebakrijden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet virale schuilt 'm in het feit dat spelers aan het eind zelf een (ludieke) vraag en foto aan de quiz kunnen toevoegen, om deze vervolgens naar vrienden door te sturen. Die krijgen dan dezelfde vragen voorgeschoteld, zodat je tegen elkaar kunt spelen.
Daarnaast vind je doorstuurbuttons onderaan de website, naar socialnetworkomgevingen als Hyves, Nujij, Reporter MSN, Google Bookmarks, Del.icio.us, Ekudos en Stumbleupon.
ING hoopt met deze virale game de naamsbekendheid verder uit te breiden, niet iedereen kent ING immers als leasemaatschappij.
De marketingdoelstelling is daarbij om kwalitatieve leads te genereren, aldus Paul van Veenendaal van LaComunidad, het bureau achter de game.
Van Veenendaal: 'Viral games zijn een uitstekend middel om in te zetten voor brand activation in combinatie met direct marketing en/of sales.' Offerte-aanvragers maken kans op een extra prijs.
Aan wat voor doelgroep moet je hier eigenlijk denken? Heel autorijdend Nederland, met de nadruk op potentiële klanten, aldus van Veenendaal: 'Enerzijds B2B, denk aan wagenparkbeheerders, inkopers en facilitymanagers. Anderzijds leaserijdend Nederland, de berijders.'
De actie loopt tot 7 maart. De quiz wordt ondersteund middels een online-advertisingcampagne op diverse B2B-sites, seeding bij diverse autowebblogs, communities en fora, vermeldingen via het ING netwerk (Toplease.nl, Alfaromeo.nl) en diverse emailings naar zakelijke bestanden (De Zaak, Alfa Romeo).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid