Overslaan en naar de inhoud gaan

ING Car Lease game: Wheel & Deal

Autoleasemaatschappij ING Car Lease kwam deze week met een virale game rond auto's en autorijden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Autoleasemaatschappij kwam deze week met een rond auto's en autorijden.

related partner content for mobile comes here

Bij een autogame denk ik in eerste instantie aan een racespelletje, maar in dit geval is gekozen voor een kennisquiz. De vragen op kunnen variëren van filmpjes waarbij je een automerk moet herkennen, tot kennisvragen. Deelnemers maken kans op een jaar lang gratis leasebakrijden.

Het virale schuilt 'm in het feit dat spelers aan het eind zelf een (ludieke) vraag en foto aan de quiz kunnen toevoegen, om deze vervolgens naar vrienden door te sturen. Die krijgen dan dezelfde vragen voorgeschoteld, zodat je tegen elkaar kunt spelen.

Daarnaast vind je doorstuurbuttons onderaan de website, naar socialnetworkomgevingen als , , , , , en .

ING hoopt met deze virale game de naamsbekendheid verder uit te breiden, niet iedereen kent ING immers als leasemaatschappij.
De marketingdoelstelling is daarbij om kwalitatieve leads te genereren, aldus Paul van Veenendaal van , het bureau achter de game.
Van Veenendaal: 'Viral games zijn een uitstekend middel om in te zetten voor brand activation in combinatie met direct marketing en/of sales.' Offerte-aanvragers maken kans op een extra prijs.

Aan wat voor doelgroep moet je hier eigenlijk denken? Heel autorijdend Nederland, met de nadruk op potentiële klanten, aldus van Veenendaal: 'Enerzijds B2B, denk aan wagenparkbeheerders, inkopers en facilitymanagers. Anderzijds leaserijdend Nederland, de berijders.'

De actie loopt tot 7 maart. De quiz wordt ondersteund middels een online-advertisingcampagne op diverse B2B-sites, seeding bij diverse autowebblogs, communities en fora, vermeldingen via het ING netwerk (Toplease.nl, Alfaromeo.nl) en diverse emailings naar zakelijke bestanden (De Zaak, Alfa Romeo).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in