Overslaan en naar de inhoud gaan

Verplicht leesvoer: Het slimme onbewuste

Het ligt al weer een tijdje in de winkel (september 2007) maar ik werd er pas recent op geattendeerd. 'Het slimme onbewuste' van Ap…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het ligt al weer een tijdje in de winkel (september 2007) maar ik werd er pas recent op geattendeerd. van Ap Dijksterhuis is by far het meest interessante boek dat ik de afgelopen maanden gelezen heb. En verplichte kost voor iedereen die in de communicatie werkt.

related partner content for mobile comes here

Waarover schrijft Dijksterhuis? Hier de , dat geeft een goede indruk. De kracht van het boek zit in de leesbaarheid en de eenvoudige en herkenbare voorbeelden. Geregeld had ik een 'verrek, nu je het zegt-moment'.

Voor communicatiemensen is het boek bijzonder leuk; er zijn veel raakvlakken met ons vak. Zo noemt Dijksterhuis ons bewustzijn een (niet zo heel beste) persvoorlichter. Hij legt ook uit hoe belangrijk ons onbewustzijn is in creatieve processen. En ook de (on)waarheden rondom subliminal advertising worden besproken.

Verder is het hele boek sowieso interessant voor marketeers want Dijksterhuis (hoogleraar psychologie) houdt een helder betoog voor een grotere waardering van ons onbewustzijn. Daar moeten we als marketeers, reclamemakers en communicatieadviseurs ook (meer?) rekening mee houden.

/lenen en lezen dat boek. De prettige tone of voice pakt je meteen. Tegen het einde verslapt het boek wat, maar dat kan ook aan mij gelegen hebben. M'n onbewuste was waarschijnlijk al weer met een nieuw boek (de nieuwe Al Gore) bezig.

PS en cs: lijkt me een interessante man voor TvM....

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in