Overslaan en naar de inhoud gaan

Over China, Nederlanders, en public relations-vervalsing

In China wordt, zoals we regelmatig op dit blog kunnen waarnemen, veel vervalst. Niet alleen fysieke goederen moeten eraan geloven, zelfs…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In China wordt, zoals we regelmatig op dit blog kunnen waarnemen, . Niet alleen fysieke goederen moeten eraan geloven, zelfs dienstverlening is niet veilig voor de immer inventieve Chinezen. Vandaag zijn public relations aan de beurt.

related partner content for mobile comes here

Chinese bedrijven die iets van locale overheden willen (subsidies, een stuk land, vergunningen), maken meer kans als ze laten zien dat ze solide zijn. En een van de belangrijke tekenen van soliditeit is het hebben van buitenlandse investeerders. Met name diep in de Chinese provincies, waar men vaak te lijden heeft van slecht geleide staatsbedrijven, maakt een bedrijf met buitenlandse pottenkijkers, waarvan bekend is dat ze vaak bitter noodzakelijke managementervaring meebrengen, een positieve indruk.

En wat doe je dan als er een delegatie die kant op gaat? Je ronselt een paar . En we zouden geen Nederlanders zijn als we niet haantje de voorste waren om dit nieuwe gat in de markt op te vullen.

De Singaporese Straits Times , en voert een Nederlandse student ten tonele die zo'n schnabbeltje wel waardeert. Gerard, die alleen met zijn voornaam in de krant wil, houdt er een gratis tour langs de bezienswaardigheden aan over, plus een troetelverblijf in een veelsterrenhotel.

Zomaar een tip voor de marketingstudentenlezers onder het Molblogpubliek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in