Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkintimiteit

Sterke merken vergroten de intimiteit met hun klanten soms juist met een haperende kwaliteit. Bekend voorbeeld is het 'gevecht' om de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik moest eraan denken toen ik deze ingezonden brief in De Volkskrant las.

related partner content for mobile comes here

"Storm en regen in Nederland. De krant ligt niet op de mat, hij steekt uit de brievenbus. Doorweekt dus. Voorzichtig trekken, hij mag niet scheuren. De krant teder uit elkaar halen. De katernen over de verwarming hangen. De thermostaat een graadje hoger toetsen. Thee zetten. Alvast het kurkdroge 'Magazine' lezen. Een boterham smeren. Voelen of 'Kennis' al droog is. Nee, zo snel gaat dat niet. Dan maar eerst douchen en aankleden. Voelen of 'Hart en Ziel' droog is. Nee, de pagina's plakken nog aan elkaar. Koffie zetten, naar de regen kijken, campinggevoel. Het hoeft geen 'Betoog' dat mijn geduld op de proef wordt gesteld. Dat geeft niet, ik houd van mijn krant." (Inez de Graaff, Amersfoort)

Andere voorbeelden die me zo nu te binnen schieten van een zogenaamd gebrekkige productkwaliteit die juist helemaal onderdeel is van de unieke intimiteit die klanten met het merk hebben, zijn:

- de toch echt te cryptische gebruiksaanwijzingen voor het in elkaar zetten van de Ikea meubels;
- het in je broekzak tot onooglijk todje verfrommelend zakje Fisherman's Friend;
- de ronduit vieze smaak van de tandpasta Paradontax.

Het lijkt me schier onmogelijk om zoiets van te voren te bedenken. Maar misschien dat meer van dit soort voorbeelden toch tot goede ideeën kan leiden!?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in