Veel klachten over reclame New York Pizza
Zij hekelen het grove taalgebruik en het geweld, waarvan de pizzamaker zich in de commercials bedient. Ook wordt er gemopperd over het tijdstip waarop de spotjes te zien zijn. De RCC heeft dat bevestigd aan het AD.
De zaak wordt deze week door de commissie behandeld. In de reclames - er zijn een paar varianten - ziet de tv-kijker de 'godfather' van New York Pizza in een maffiasetting tekeergaan tegen zijn leveranciers. Zo moet een tomatensausmaker het ontgelden omdat hij kennelijk niet de kwaliteit kan leveren die de peetvader voor zijn pizza’s verlangt. De leverancier ligt ogenschijnlijk in een plas bloed, maar dat blijkt tomatensaus te zijn.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Met name het woord 'fucking' dat diverse malen valt kunnen sommige consumenten niet waarderen. ‘Damn fucking tasty’, is de pay-off.
Philippe Vorst, directeur van New York Pizza, is vooralsnog niet van plan met de spotjes te stoppen. Hij wil wel kijken of de spotjes op andere tijdstippen kunnen worden uitgezonden. Volgens Vorst reageert het overgrote deel van de consumenten juist heel positief op de spotjes.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid