Overslaan en naar de inhoud gaan

Veel klachten over reclame New York Pizza

Tientallen mensen hebben een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie (RCC) over de reclamespotjes van New York Pizza.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zij hekelen het grove taalgebruik en het geweld, waarvan de pizzamaker zich in de commercials bedient. Ook wordt er gemopperd over het tijdstip waarop de spotjes te zien zijn. De RCC heeft dat bevestigd aan het AD.

related partner content for mobile comes here

De zaak wordt deze week door de commissie behandeld. In de reclames - er zijn een paar varianten - ziet de tv-kijker de 'godfather' van New York Pizza in een maffiasetting tekeergaan tegen zijn leveranciers. Zo moet een tomatensausmaker het ontgelden omdat hij kennelijk niet de kwaliteit kan leveren die de peetvader voor zijn pizza’s verlangt. De leverancier ligt ogenschijnlijk in een plas bloed, maar dat blijkt tomatensaus te zijn.

Met name het woord 'fucking' dat diverse malen valt kunnen sommige consumenten niet waarderen. ‘Damn fucking tasty’, is de pay-off.
Philippe Vorst, directeur van New York Pizza, is vooralsnog niet van plan met de spotjes te stoppen. Hij wil wel kijken of de spotjes op andere tijdstippen kunnen worden uitgezonden. Volgens Vorst reageert het overgrote deel van de consumenten juist heel positief op de spotjes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in