
De consument vertrouwt het niet altijd of weet gewoonweg niet wat er met zo'n groene actie of campagne wordt bedoeld. Dit blijkt uit een onderzoek dat marketingcommunicatiebureau DDB en onderzoeksbureau Intomart GfK onder de naam Dossier Duurzaam presenteerden.
Aan 1500 consumenten zijn allerlei vragen gesteld over duurzaamheid. Ruim 30 procent denkt bij duurzame producten in eerste instantie aan artikelen die langer meegaan en 16 procent van de ondervraagden verbindt duurzaamheid met producten die goed zijn voor het milieu.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDW'Groene campagnes' als CO2-compensatie voor vliegen staan wel bekend als duurzame acties, maar over de actie zelf bestaat veel scepsis onder het publiek. Het zijn vooral de grote ondernemingen als Philips en Ikea en de energiebedrijven Nuon, Essent en Eneco die bij het publiek het vaakst worden gezien als duurzaam. Ze staan in ieder geval in de top van bedrijven die worden geassocieerd met duurzaamheid.
De reacties van het publiek op wat die bedrijven dan doen zijn erg wisselend. Terwijl de een denkt dat Albert Heijn de smurfen duurzaam maakt, denkt een ander dat deze supermarktketen steeds meer gezonde producten levert die 'puur natuur' zijn (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee