Embedded reclame


Embedded content - het verweven van commerciële inhoud met redactionele inhoud van een tijdschrift, met inspraak van de redactie - is hot. Er zijn allerlei vormen. Producten die worden ‘geplugd’ met een persbericht, waarna de redactie erover schrijft in een (nieuws)rubriek.
Of partnerships: gesponsorde acties of events waaraan lezers kunnen deelnemen, die in het blad worden aangekondigd en besproken. Of artikelen die redactioneel beginnen (lezeressen met hun lievelingskledingstuk) en overgaan in een commerciële boodschap (met Dreft blijft alles mooi, win een jaar lang gratis Dreft).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet fenomeen is niet nieuw; denk aan advertorials. Het verschil is dat de nieuwe vormen van embedded content moeilijker te herkennen zijn, omdat ze in de opmaak, look & feel van het blad verschijnen. En daar ligt volgens sommigen een grens: embedded content is prima, zolang de regels goed worden aangekondigd en lezers begrijpen dat het om een partnership gaat.
Bron: MediaMarketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid