Overslaan en naar de inhoud gaan

Embedded reclame

Wie er oog voor heeft, ziet in tijdschriften opvallend veel ‘verkapte’ reclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Embedded content - het verweven van commerciële inhoud met redactionele inhoud van een tijdschrift, met inspraak van de redactie - is hot. Er zijn allerlei vormen. Producten die worden ‘geplugd’ met een persbericht, waarna de redactie erover schrijft in een (nieuws)rubriek.

related partner content for mobile comes here

Of partnerships: gesponsorde acties of events waaraan lezers kunnen deelnemen, die in het blad worden aangekondigd en besproken. Of artikelen die redactioneel beginnen (lezeressen met hun lievelingskledingstuk) en overgaan in een commerciële boodschap (met Dreft blijft alles mooi, win een jaar lang gratis Dreft).

Het fenomeen is niet nieuw; denk aan advertorials. Het verschil is dat de nieuwe vormen van embedded content moeilijker te herkennen zijn, omdat ze in de opmaak, look & feel van het blad verschijnen. En daar ligt volgens sommigen een grens: embedded content is prima, zolang de regels goed worden aangekondigd en lezers begrijpen dat het om een partnership gaat.

Bron: MediaMarketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in