Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola lanceert wereldwijde campagne voor Londen 2012

Gisteren onthulde Coca-Cola, samen met muziekproducer Mark Ronson, zangeres Katy B en een aantal topatleten de wereldwijde campagne voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren onthulde , samen met muziekproducer Mark Ronson, zangeres Katy B en een aantal topatleten de wereldwijde campagne voor de Olympische Spelen van Londen 2012: Move to the Beat.

related partner content for mobile comes here

De campagne is geïnspireerd op de geluiden, het karakter en de cultuur van gaststad Londen, en de geluiden van sport. Doel van Move to the Beat is om tieners enthousiast te maken voor de Olympische Spelen in het bijzonder, en sport in het algemeen.

Volgens Coca-Cola is muziek voor tieners het belangrijkste in het leven. Shay Drohan van The Coca-Cola Company vertelt: ‘Coca-Cola wil tieners overal ter wereld inspireren om via Move to the Beat naar Londen te komen en mee te swingen.’

De campagne is geïnspireerd op de Londense musicalwereld. De campagne bestaat uit een ‘anthem’, ontwikkeld door Mark Ronson en Katy B. Vijf jonge topatleten (Darius Knight, (21) tafeltennis, Groot-Brittannië, David Oliver(29), 110 m horde Verenigde Staten), Kseniya Vdovina (24) 400 m sprint Rusland, Dayyan Jaffar (17) boogschieten, Singapore en Maria Espinoza (23) taekwondo, Mexico) treden op als ambassadeurs, er is een documentaire van de opname van het nummer, er komt een televisiecommercial, en er worden activaties ontwikkeld via mobiel, digitaal en winkelvloer.

Anthem
De beat van het speciale themanummer bestaat uit de geluiden van verschillende Olympische sporten. Ronson reisde hiervoor de hele wereld over om inspiratie op te doen voor het nummer en om jonge atleten te ontmoeten en hun geluiden op te nemen voor het nummer.

Het nummer komt wereldwijd uit als single en zal tijdens de Olympische Spelen worden gebruikt als soundtrack voor tv-reclames, mobiele en digitale platforms en Coca-Cola-evenementen. De tv-commercial is vanaf begin 2012 te zien.

Activatie
De campagne-elementen zullen wereldwijd worden geactiveerd op meerdere platforms, zoals mobiel, digitaal en in-store. Via sms, mobiel internet en verschillende apps biedt Coca-Cola bijvoorbeeld tools om de themabeat van de Olympische Spelen zelf te creëren, uit te wisselen en te delen. De flessen krijgen daarnaast een ‘limited edition’-actieverpakking.

Een belangrijk onderdeel van de activatie is Coca-Cola‟s duurzame „Live Positively‟-belofte om een verschil te maken in de wereld. In 2012 zullen alle Coca-Cola-producten overal in Londen worden geserveerd in volledig herbruikbare verpakkingen en belooft het merk alle lege flessen te recyclen tot nieuwe flessen.

Een ander onderdeel van de „Live Positively‟-belofte is het steunen van lokale sportinitiatieven. Via samenwerkingsverbanden met organisaties als StreetGames en Rockcorps stimuleert Coca-Cola mensen om actief aan sport en liefdadigheid te doen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in