Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat is de USP van: de nieuwe Duyvis Tijgernootjes?

Het komt niet vaak voor dat ik mijn UPC box de opdracht geef om een commercial terug te spoelen om nog een keer te kijken. Maar nu dus wel.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat hebben ze gedaan? Ze hebben één op de tien nootjes loeiheet gemaakt. Trek de zak open met een paar vrienden en ‘let the games begin’. Wie pakt de hete noot? Dat wordt lachen. Duyvis maakt elk partijtje gezellig. Zo ongeveer moet de nieuwe missie van het merk klinken. En toen deze merkstrategie op papier stond heeft men bij de Duyvis doorgepakt met New Product Development.

related partner content for mobile comes here

Kernvraag: met welke producten kunnen we elk partijtje gezellig maken? Ik zie ze al bijna op de hei zitten, in hun rode Duyvis pakken. Iedereen roept de meest gekke ideeën, alles mag. Niet oordelen. Het is een brainstorm. Tussen al die gekkigheid zit een piepklein post-it papiertje met Russisch Roulette erop geschreven. De bedenker licht aan het einde van de dag het ‘geeltje’ toe met de woorden: lachen toch? We stoppen een superhete borrelnoot tussen de gewone Tijgernoten. Degene die hem eet is goed de klos. Een soort Russisch Roulette.

Het valt even stil. Twee marketeers schudden het hoofd. De senior marketeer die aan het einde van de brainstormdag binnen is komen vliegen voor de beruchte go or no-go beslissing hapt naar adem, schraapt zijn keel en roept: wat een fris en leuk idee. Hier moeten we iets mee. Hulde aan het hele team. Ook borrelnootjes kun je een USP geven. Ik word er blij van. Het nieuwe product Russisch Roulette krijgt van mij een 7. En als er veel minder hete nootjes in de zak zouden zitten een 8. Het moet wel Russisch Roulette blijven.

En de communicatie van de USP? Ik moest de nieuwe TVC nog een keer terugkijken om te begrijpen dat niet alle nootjes superheet waren. Ik miste bijna de unieke propositie. En Gerard Cox.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in