Wat is de USP van: de nieuwe Duyvis Tijgernootjes?
Wat hebben ze gedaan? Ze hebben één op de tien nootjes loeiheet gemaakt. Trek de zak open met een paar vrienden en ‘let the games begin’. Wie pakt de hete noot? Dat wordt lachen. Duyvis maakt elk partijtje gezellig. Zo ongeveer moet de nieuwe missie van het merk klinken. En toen deze merkstrategie op papier stond heeft men bij de Duyvis doorgepakt met New Product Development.
Kernvraag: met welke producten kunnen we elk partijtje gezellig maken? Ik zie ze al bijna op de hei zitten, in hun rode Duyvis pakken. Iedereen roept de meest gekke ideeën, alles mag. Niet oordelen. Het is een brainstorm. Tussen al die gekkigheid zit een piepklein post-it papiertje met Russisch Roulette erop geschreven. De bedenker licht aan het einde van de dag het ‘geeltje’ toe met de woorden: lachen toch? We stoppen een superhete borrelnoot tussen de gewone Tijgernoten. Degene die hem eet is goed de klos. Een soort Russisch Roulette.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHet valt even stil. Twee marketeers schudden het hoofd. De senior marketeer die aan het einde van de brainstormdag binnen is komen vliegen voor de beruchte go or no-go beslissing hapt naar adem, schraapt zijn keel en roept: wat een fris en leuk idee. Hier moeten we iets mee. Hulde aan het hele team. Ook borrelnootjes kun je een USP geven. Ik word er blij van. Het nieuwe product Russisch Roulette krijgt van mij een 7. En als er veel minder hete nootjes in de zak zouden zitten een 8. Het moet wel Russisch Roulette blijven.
En de communicatie van de USP? Ik moest de nieuwe TVC nog een keer terugkijken om te begrijpen dat niet alle nootjes superheet waren. Ik miste bijna de unieke propositie. En Gerard Cox.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid