DDMA: nieuwe regels spam


Webwinkelorganisatie thuiswinkel.org en DDMA willen met de nieuwe regels e-mailmarketing transparanter maken voor de consument.
Er moet vanaf volgend jaar expliciet toestemming worden gevraagd voor het verzenden van e-mail. Dat het e-mailadres voor nieuwsbrieven en reclame wordt gebruikt, staat nu vaak alleen in de algemene voorwaarden. Dat mag per 1 januari niet meer. Consumenten moeten zich ook kunnen afmelden bij de 'eigenaar' van het bestand waarmee de mailing is verzonden. Mocht bijvoorbeeld een meubelwinkel een e-mail verzenden naar een bestand van een vrouwenblad, dan moet de ontvanger zich kunnen afmelden bij de eigenaar van het e-mailbestand, in dit geval het vrouwenblad. Dat het e-mailadres is verkregen via een derde partij moet daarnaast duidelijk blijken uit de mail.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe nieuwe regels zijn opgesteld samen met werkgeversorganisatie VNO-NCW. Organisaties hebben tot 1 januari de tijd om de code te implementeren. Daarna controleert de Reclame Code Commissie op het naleven van de nieuwe regels.
Bron: Novum.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid