Overslaan en naar de inhoud gaan

Prescan-reclame misleidend

Prescan Nederland maakt reclame die 'misleidend en oneerlijk is', zo oordeelt de Reclame Code Commissie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf uit Hengelo dat mensen preventief medisch onderzoek aanbiedt, publiceerde tijdens de Tour de France advertenties in kranten waarin oud-wielrenner Hennie Kuiper werd geciteerd. De oud-wielrenner zegt in de advertentie: 'Bij Prescan vertelde men mij dat er bij een op de 50 mensen een tumor wordt ontdekt. Dankzij de Total Body Scan van Prescan weet ik dat ik gezond ben.'

related partner content for mobile comes here

Volgens de Reclame Code Commissie kan het bedrijf niet voldoende controleerbaar wetenschappelijk onderbouwen dat bij de scan bij een op de 50 mensen een tumor wordt ontdekt. Daarbij heeft de commissie bezwaar tegen de uitspraak van Kuiper dat hij dankzij de scan weet dat hij gezond is. Volgens de commissie kunnen niet alle aandoeningen via een Total Body Scan worden ontdekt.

De zaak was aanhangig gemaakt door de Vereniging tegen de Kwalzalverij, een organisatie van artsen die strijdt tegen ondeugdelijke medische behandelingen.

Prescan zegt beroep aan te tekenen tegen de uitspraak.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in