Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw: gedragscode generator voor social media

Een gedragscode voor social media opstellen lastig? Draai er eenvoudig een uit met de 'Sociale Media Policy generator'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel bedrijven hebben er één nodig, maar lang niet altijd is die aanwezig. Dat hoeft dus niet meer. Ieder bedrijf kan eenvoudig en kosteloos zijn eigen social media gedragscode opstellen met de Social Media Policy Generator op .

related partner content for mobile comes here

Na het beantwoorden van een aantal vragen ontvangt een bedrijf een gepersonaliseerde gedragscode voor het gebruik van social media. Hiermee wordt gestimuleerd dat uitingen van medewerkers via social media bijdragen aan de positieve uitstraling van een bedrijf, terwijl tegelijkertijd het risico op imagoschade wordt vermeden.

De gedragscode generator is een initiatief van MarketingMonday. Het bureau signaleerde dat veel bedrijven moeite hebben met het opstellen van social media-richtlijnen en wil met de generator hierbij helpen. Meestal is er al een huisreglement met gedragsrichtlijnen voor interne en externe communicatie. De Social Media Policy is daarop een aanvullling met do’s & don’ts om het bedrijfsimago te beschermen, zoals gebruik altijd je eigen naam, geef je functie aan als je je organisatie noemt, blijf in iedere situatie vriendelijk en respectvol en scherm je privé-account op sociale netwerken af.

Social media is een onderdeel van ons leven geworden’, zegt Richard van Hooijdonk, directeur van MarketingMonday, ‘Ook als een bedrijf zelf nog niet veel aan social media doet, dan doen zijn klanten en medewerkers dat wel. Het gevaar voor onbedoelde reputatieschade zit dan in een klein hoekje. Afspraken maken met je medewerkers over het gebruik van social media is echt een must.’

De regels zijn volgens Van Hooijdonk niet bedoeld om medewerkers alleen beperkingen op te leggen: ‘Medewerkers zijn het visitekaartje van je bedrijf en kunnen ware ambassadeurs zijn. Geef aan binnen welke grenzen zij zich kunnen bewegen op social media platformen. 61% van de medewerkers zegt namelijk trots te zijn op het bedrijf waarvoor zij werken, maar slechts 19% spreekt daarover op internet. Er valt dus nog veel te winnen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in