'Eventbureaus passief op gebied duurzaamheid'


Dat is de belangrijkste conclusie uit een onderzoek van het FairClimateFund onder evenementenbureaus in Nederland. Zo’n 65% van de bureaus levert biologische- of fair trade producten, maar alleen als de klant daarom vraagt. Slechts 25% biedt duurzame producten standaard aan en heeft een beleid op gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO), zoals een MVO inkoopbeleid, zuinige verlichting en recycling.
Evenementenbureaus zijn wel actiever als het de interne organisatie betreft. 88% gebruikt LED lampen of spaarlampen, 41% is overgestapt op groene stroom en 70% let bij de aanschaf van een transportmiddel op zuinigheid. De bureaus geven zich gemiddeld een 6 op het gebied van duurzaamheid, maar vinden duurzaamheid wel belangrijk met gemiddeld een 8.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS'Doordat de meeste evenementenbureaus geen MVO beleid hebben bieden ze duurzame producten en diensten ook niet actief aan', denkt Mattheus Bleijenberg van het FairClimateFund. 'Het is te vergelijken met een bakker die wel biologisch brood verkoopt, maar dat niet in de winkel heeft liggen. Alleen als de klant er speciaal om vraagt wordt het van achter gehaald.'
De bureaus geven wel aan dat er meer vraag is naar duurzaamheid. Nu laten bureaus onnodig kansen van verkoop liggen, concludeert het FairClimateFund.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid