Overslaan en naar de inhoud gaan

Na een week Spelen

Wat valt er na een week Olympische Spelen te zeggen over de activiteiten van sponsors en andere inhakers?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Allereerst valt op dat de Partners in Sport van NOC*NSF veel meer aan activering hebben gedaan dan in voorgaande jaren. Nieuwkomers en NS zijn overduidelijk aanwezig. De Unilever-merken Unox, Robijn, Blue Band en Rexona zijn zeer actief en vullen prominent de blokken rond de Olympische uitzendingen en de schappen in de supermarkten.

related partner content for mobile comes here

Ook heeft tal van activiteiten ontwikkeld, zoals een Olympictoer. NS hoopt met de terugkomst van de Olympische ploeg per trein veel aandacht te krijgen. Gemakkelijke grappen over het exacte aankomsttijdstip liggen natuurlijk voor de hand.

Verder haakt , anders dan in voorgaande jaren, maximaal in op haar betrokkenheid met NOC*NSF. Naast de commercial met Erben Wennemars (die ook figureert in een commercial van Robijn en een rol speelt in de NOC*NSF-campagne) en een spectacular langs de Ring A10 is de uitzendorganisatie billboardsponsor van de Studio Sport-uitzendingen.

Andere NOC*NSF-partners DSM, De Lotto en Ernst & Young zijn minder zichtbaar, maar wel degelijk aanwezig in Turijn. De NOC*NSF Partners in Sport zijn dus veel actiever dan voorheen en dat komt de Olympische beleving in ons land zeker ten goede.

De NOS heeft meer uitzenduren dan ooit en wat er niet op het open net te volgen valt, is te zien via de internetsite van de omroep. Opvallend zijn de vele commerciële breaks, die ook alles te maken hebben met het trage schema van met name de schaatswedstrijden. Ook op de live-streams op internet kunnen adverteerders hun boodschap kwijt.

En hoe staat het eigenlijk met de door het IOC zo gevreesde ? Dat valt in Nederland reuze mee, vindt NOC*NSF. Er was wat discussie met schaatssponsor , maar dat werd onderling opgelost. Verder kregen o.a. Jagermeister, Garantiemakelaars, Telfort en Gall&Gall te maken met de sponsorpolitie van NOC*NSF.

Zijn er ook echte ambushers? Jazeker! Neckermann en KPN hebben duidelijk de grenzen opgezocht. Het heeft een actie onder de noemer Thuis Spelen 2006 (met fakkel!) en met kreten als 'Spelen voor 100% korting' en 'Meedoen is winnen'. En ook gebruikt het momentum van de Olympische Spelen om met een grote actie haar digitale televisie aan te prijzen. "Met TV van KPN mis je geen moment van de Winterspelen" is de heading en er zijn meer connecties met de Spelen. Winterspelen is een auteursrechtelijk moeilijk te beschermen woord. Hier is door de marketeers én juristen van KPN goed over nagedacht. Voer voor discussie: is dit nou slim of goedkoop?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in