Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever: ‘Reclamezendtijd op tv te goedkoop’

Unilever, de grootste adverteerder van Nederland, vindt reclamezendtijd op tv te goedkoop. Media director Harry Dekker zegt in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitspraken van Dekker zijn opmerkelijk, omdat de mega-adverteerder al driekwart jaar niet op de SBS-zenders adverteert, juist vanwege een forse tariefsverhoging die Unilever niet acceptabel vindt. Unilever ontvangt vanwege haar advertentievolume al jaren de hoogste korting, ingewijden schatten dat op 70 pct. SBS’ commercieel directeur Peter Vertregt zegt nog steeds met Unilever in gesprek te zijn, maar onthoudt zich verder van commentaar.

related partner content for mobile comes here

De timing van de uitspraken van Dekker zijn ook interessant, omdat de contracten met RTL en Ster binnenkort aflopen en er dus weer onderhandeld moet worden over nieuwe voorwaarden. Ster-directeur Arian Buurman in Adformatie: ‘Ik deel de mening dat de bodem is bereikt. De blokken zitten vol, en waarschijnlijk krijgt Unilever net als alle andere adverteerders met een tariefsverhoging te maken.’

Dekker zelf zegt ‘begrip te hebben voor een gematigde prijsstijging’: ‘Er is sprake van een vicieuze cirkel. Tv is zo goedkoop dat de clutter [steeds terugkerende spots, red.] sterk is toegenomen, waardoor de mediadruk fors moet worden verhoogd om nog effect te halen. Ik ga liever terug naar een tijd van een lagere grp-druk.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in