Overslaan en naar de inhoud gaan

Ik drink geen Amstel

Laat ik het maar eerlijk zeggen: ik drink geen Amstel omdat ik een vrouw ben.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Laat ik het maar eerlijk zeggen: ik drink geen omdat ik een vrouw ben.

related partner content for mobile comes here

Sterker nog, sinds die hele campagne is gestart om Amstel als een 'mannenbier' in de markt te zetten, heb ik een pesthekel aan het merk gekregen.

Nu weet ik dat Amstel in sommige kennerskringen als 'zwerversbier' wordt getypeerd. Misschien dat de vrouwelijke bierdrinkers er niet zo rouwig om moeten zijn dat Amstel hen niet langer aanspreekt in zijn marketinguitingen, maar toch.

Nu heeft Amstel een nieuwe actie, de . Joepie! Mannen willen ook 'zegeltjes' verzamelen. Je kunt voetbaldvd's winnen, een tafelvoetbalspel.

Hoe serieus neem je je doelgroep als je ze afschildert als ('Trap 'm erin, een spel voor mensen met meer geluk dan wijsheid' ? een onlinespelletje op de site) en het feit dat je een 'ballenbar' bij de Huishoudbeurs (in 2005) plaatst, om de mannen die met hun vrouwen mee naar de Huishoudbeurs moeten, te vermaken.

Wat een domheid! Wat een platitudes, wat een stereotyperingen, wat een aannames!

Én je vervreemdt vrouwelijke bierdrinkers van je merk én je doelgroep schilder je af als domme ezels. Is dit werkelijk effectief?

Het zal wel humoristisch bedoeld zijn, maar mij ontgaat de grap.

Oh ja: bovendien beslissen nog steeds veel vrouwen bij de wekelijkse boodschappen welk bier er in huis wordt gehaald.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in