Economist over de blogosfeer


Het heeft even geduurd maar als Economist het dan ook ontdekt, dan beschrijft het blad het grondig doch bondig: de invloed van de blogosfeer op het imago van bedrijven. En Economist is zo vriendelijk om The blog in the corporate machine op internet te zetten. Misschien wel heeft de Britse redactie door dat je dan namelijk veel wordt gelinkt en dat doet dan de titels zelf goed in de blogosfeer.
Economist komt aanzetten met inmiddels afgezaagde voorbeelden van de invloed van weblogs en publiek als van HackingNetflix.com en de beruchte Kryptonite hack met de Bic pen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen voorbeeld van het overgenomen Global Election Systems waarvan de reputatie op weblogs al in twijfel is getrokken voor de overname - en naar later bleek terecht volgens analysebureau Evolve24 - is nieuw voor mij.
De Blogosfeer beschrijft Economist verder, kort vertaald, als een soort van barometer voor komend onweer voor bedrijven. Een tip tot slot van CooperKatz, een p.r. club: houdt als organisatie een weblog achter de hand voor noodgevallen met rampen in de publiciteit, zodat je het volk direct zelf kan inlichten over een stand van zaken en de voortgang van de oplossing ervan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid