Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele marketing meest persoonlijk

'Brand in the hand marketing' wordt het wel genoemd: marketing via de gsm en aanverwante mobiele apparaatjes. Een méér directe en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie zich nu meteen op mobiele marketing wil storten, moet een paar dingen weten. Ten eerste over de doelgroep: die is in de eerste plaats natuurlijk jong, maar vergeet ook vooral de wat oudere doelgroep met een relatief hoog inkomen en interesse in technologie niet. Ten tweede over de context: het draait allemaal om interactiviteit op een zo persoonlijk mogelijk niveau. De consument kan worden aangesproken op het moment en de plaats waar hij of zij het meest ‘vatbaar’ is voor de boodschap.

related partner content for mobile comes here

Dat bepaalt ook voor een belangrijk deel de meerwaarde ten opzichte van traditionele marketing. Brand in the hand marketing kan via value added content meer bereiken, omdat het de gebruiker dingen aanbiedt die echt zijn interesse hebben. Dingen die trouwens niet perse direct hoeven te leiden tot de aankoop van een product. Juist deze zogenoemde second order consumer activities (zoals online spelletjes, gratis downloads, prijsvragen) zijn essentieel voor de dialoog (en binding) tussen merk en klant.

Bron: MIT Sloan Management Review

Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in