Overslaan en naar de inhoud gaan

Vergeet de imitators niet

Innovatieve bedrijven richten zich in hun marketingaanpak veelal op de ‘early innovators’. Logisch?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Early innovators' heb je nodig om een product in de markt te zetten. Als zij het niet oppikken, wordt het immers niks. Maar een veel grotere groep, daar meteen achteraan, bestaat uit de consumenten die graag imiteren. Die eerst kijken naar een rolmodel in hun omgeving of bevestiging zoeken in hun omgeving, voor ze de stap zetten om iets nieuws te kopen.
We zien die redenering terug in de bekende S-curve.

related partner content for mobile comes here

Hoe verloopt de gemiddelde productlevenscyclus? In de allereerste fase stromen klanten nog maar mondjesmaat toe. Dan krijgt, als alles goed gaat, het nieuwe product opeens momentum: steeds meer consumenten happen toe, het product is niet aan te slepen. We zijn beland in de groeifase. Als de koopwoede van deze imitators weer luwt, verzeilt het product in de rijpheidsfase. De meeste prospects zijn nu wel bereikt, het product groeit hooguit nog licht. Het is dus slim om niet al je marketingpijlen op die eerste levensfase te richten.

Bron: Admap

Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in