Overslaan en naar de inhoud gaan

Experiential marketing is sterk wapen bij merkconcurrentie

Merkcommunicatie wordt steeds moeilijker, omdat de media meer en meer versnippert. Maar weinig marketingmethoden kunnen tippen aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een nieuwe vorm van experiential marketing is de merkervaring. In opzet lijkt het bieden van merkervaringen veel op het aloude field marketing, maar de merkervaring gaat een stap verder.

related partner content for mobile comes here

Het verschil zit hem in de diepte van de ervaring. Bij de interactie met een merk, bijvoorbeeld via sampling, gaat het er om zoveel mogelijk zintuigen bij de ervaring te betrekken. Zo wordt de impact van de merkervaring maximaal en blijft de emotionele reactie het langst in de herinnering.

Hoe veeleisender en verveelder de consument wordt, des te extremer merkervaringen moeten zijn. Het werken met niet-traditionele, live media maakt het mogelijk alle mogelijke, soms bizarre, experimenten uit te voeren.

Wel vergt een dergelijke aanpak veel van het betrokken personeel. Dat moet extra training krijgen en een grote flexibiliteit bezitten. Verder is het nuttig evenementen die bijdragen aan de merkervaring te integreren met meer traditionele marketingvormen.

Live activiteiten moeten naadloos kunnen overgaan in andere marketingdisciplines. Experiential marketing kan niet opereren in een vacuüm en isolatie beperkt de potentiële impact.

Eerder vandaag is er een posting gedaan met de vraag of het marketing nodig heeft. Dit lijkt mij wel, maar ik wil een 5e stelling toevoegen: De onderwijsinstellingen kunnen veel (meer) uit de ervaringsmomenten, zoals een opendag en proefstuderen halen, omdat dit de keuze kan maken of breken.
Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in