Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Tariefontwikkeling dagbladen zorgelijk’

‘Het verschil tussen bruto (tariefkaart) en nettoprijzen bij dagbladen wordt steeds groter. Het betekent dat de tariefkaart voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat schrijft Kobalt Media Kennis Centrum/Afdeling Inkoop in een rapport. Het mediabureau begrijpt niet dat na een aantal jaren van continue oplagedaling de tarieven niet naar beneden bij worden gesteld. ‘De
meeste dagbladen houden hun tarieven in 2006 op hetzelfde niveau als vorig jaar. Daarmee prijzen ze zich steeds meer uit de markt.’

related partner content for mobile comes here

Formaatwisselingen bieden op termijn weinig soelaas om de oplagedaling te stoppen, meent Kobalt. ‘Als alle kranten op tabloid zijn overgaan is er bovendien geen onderscheidend vermogen meer.’ Kobalt ziet ook weinig in het pleidooi van een aantal dagbladen om de bezoekers van hun site mee te tellen voor het bereik. ‘Wellicht dat een aantal spraakmakende nieuwsartikelen of doelgroepspecifieke inhoud additioneel internet lezers trekt, maar of dat het advertentiebereik gaat helpen wagen wij te betwijfelen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in