Overslaan en naar de inhoud gaan

Revenge of the nerds

Geen spieren? Geen vriendin? Grote bril? Geobsedeerd door RSS-reeds en podcasting? Geen probleem, in Tokyo ben je als Otaku (nerds in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geen spieren? Geen vriendin? Grote bril? Geobsedeerd door RSS-reeds en podcasting? Geen probleem, in ben je als Otaku (nerds in de leeftijd tussen 20 en 30) weer in trek bij de vrouwtjes. Nerds zijn hip, ze hebben geld als water en ze zijn een belangrijk wapen in de Japanse strijd om dominantie in popcultuur.

related partner content for mobile comes here

De meest populaire TV serie (Densha-otoko) gaat over een een Akiba-kei (nerd en uiteraard maagd) en een intimiderend mooie carriere dame. Volgens de dames hier op kantoor hebben deze nerds minder ervaring, zijn ze minder vrouwonvriendelijk dan de Hunks en zijn ze makkelijker te beinvloeden met vrouwelijke charmes.

(de Electronica wijk waar alleen technische nieuwtjes verkocht worden) is weer hip. Er zijn in de laatste weken al een paar keer internationala filmsterren gesignaleerd en meer en meer jonge hippe meisjes lopen er tegenwoordig rond op zoek naar de ware jakob.

Helaas, zo makkelijk gaat het toch niet. Deze nerds hebben vaak een verknipt idee van vrouwelijke (omgangs)vormen door stripboeken (Manga), tekenfilms en computerspelletjes. Het is niet makkelijk als Japanse vrouw om te wedijveren met rondborstige, rondogige virtuele schoonheden in rare sexy outfitjes. Revenge of the nerds?

Vandaar dat Cafes erg populair zijn onder deze groep. Hier gaan de serveersters gekleed in een Victoriaanse serveerster outfit. Compleet met grote witte schorten, kleine zijden kapjes op het hoofd. Ze gaan geen persoonlijk gesprek aan maar zijn verlegen, stoiceins en onderdanig. Levende manga karakters als het ware.

Nu zijn de nerds eindelijk eens hip en in trek bij de dames en zijn ze niet geinteresseerd. Het is niet makkelijk voor een jonge alleenstaande japanse vrouw in Tokyo.

Niet alleen zijn deze Otakus in trek bij de vrouwtjes, ze zijn ook erg in trek bij de Marketeers. Volgens Norma Research Institute is deze Otaku markt al meer dan 2,5 miljard dollar waard.
Er wordt zelfs gezegd dat deze nerds het beste wapen van Japan is in de strijd tegen de Amerikaanse dominantie in pop cultuur

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in