Revenge of the nerds


Geen spieren? Geen vriendin? Grote bril? Geobsedeerd door RSS-reeds en podcasting? Geen probleem, in Tokyo ben je als Otaku (nerds in de leeftijd tussen 20 en 30) weer in trek bij de vrouwtjes. Nerds zijn hip, ze hebben geld als water en ze zijn een belangrijk wapen in de Japanse strijd om dominantie in popcultuur.
De meest populaire TV serie (Densha-otoko) gaat over een een Akiba-kei (nerd en uiteraard maagd) en een intimiderend mooie carriere dame. Volgens de dames hier op kantoor hebben deze nerds minder ervaring, zijn ze minder vrouwonvriendelijk dan de Hunks en zijn ze makkelijker te beinvloeden met vrouwelijke charmes.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAkihabara (de Electronica wijk waar alleen technische nieuwtjes verkocht worden) is weer hip. Er zijn in de laatste weken al een paar keer internationala filmsterren gesignaleerd en meer en meer jonge hippe meisjes lopen er tegenwoordig rond op zoek naar de ware jakob.
Helaas, zo makkelijk gaat het toch niet. Deze nerds hebben vaak een verknipt idee van vrouwelijke (omgangs)vormen door stripboeken (Manga), tekenfilms en computerspelletjes. Het is niet makkelijk als Japanse vrouw om te wedijveren met rondborstige, rondogige virtuele schoonheden in rare sexy outfitjes. Revenge of the nerds?
Vandaar dat Medo Cafes erg populair zijn onder deze groep. Hier gaan de serveersters gekleed in een Victoriaanse serveerster outfit. Compleet met grote witte schorten, kleine zijden kapjes op het hoofd. Ze gaan geen persoonlijk gesprek aan maar zijn verlegen, stoiceins en onderdanig. Levende manga karakters als het ware.
Nu zijn de nerds eindelijk eens hip en in trek bij de dames en zijn ze niet geinteresseerd. Het is niet makkelijk voor een jonge alleenstaande japanse vrouw in Tokyo.
Niet alleen zijn deze Otakus in trek bij de vrouwtjes, ze zijn ook erg in trek bij de Marketeers. Volgens Norma Research Institute is deze Otaku markt al meer dan 2,5 miljard dollar waard.
Er wordt zelfs gezegd dat deze nerds het beste wapen van Japan is in de strijd tegen de Amerikaanse dominantie in pop cultuur
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid