Overslaan en naar de inhoud gaan

Hilarisch: anti-advertising van Deens merk Bianco

door gastblogger Klaus van den Berg
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bianco, for the fashion minded people.

related partner content for mobile comes here

Het Deense schoen- en kledingmerk Bianco maakt een brand statement met anti-advertising. Door de wereldwijde digitale email-kanalen vliegt momenteel een van hun print-uitingen met een ontzettend lelijke babyboomer-man, met potkapsel en bril. Een Harry Potter op leeftijd. Motto: We recommend a pair of really really beautiful shoes. We kunnen weer eens schaterlachen om een reclame.

Op nog meer geinige advertising, o.a. een campagne die ingaat op plastische chirurgie en andere technologische genetica. Na het post-humanisme uit de 90s, wordt transhumanisme hot in de komende jaren. De zichzelf bepalende en corrigerende mens is niet bang voor de nieuwe technologien, maar maakt er juist vrolijk gebruik van.

Fijn, weer eens een merk met zelfspot en tartende humor. Niet verkrijgbaar noch te zien in Nederland. Is hier sprake van censuur of een als te kleine en ingedutte gepercipieerde en dus overgeslagen markt? Hou Scandinavie in de gaten, veel nieuwe reclame-ontwikkelingen op de young adult markt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in