Overslaan en naar de inhoud gaan

Weblog over netvernieuwing

Netcoördinator Ton F. van Dijk (ja, deze man heeft de taak op zich genomen om NL1, 2 en 3 om te vormen naar een nieuw en vooruitstrevend…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Netcoördinator Ton F. van Dijk (ja, deze man heeft de taak op zich genomen om NL1, 2 en 3 om te vormen naar een nieuw en vooruitstrevend programmeringsmodel) schrijft zijn ervaringen van zich af op .

related partner content for mobile comes here

De weblog wordt gevuld met Ton's ervaringen en gesprekken met omroeppersoneel. Op dit moment kun je een interview met Joris Van Heukelom, oud-marketingmanager bij MTV/TMF en sinds september 2005 directeur televisie bij , lezen.

Net na Heukelom's aantreden besloot de Raad van Bestuur dat het 'thuisnetmodel' verlaten zou worden voor het 'programmeringsmodel'. Joris viel dus eigenlijk 'met zijn neus in de boter', en zo ziet hij het zelf ook: 'Ik hou van bedrijven die in beweging zijn en die zich afvragen waarom je doet wat je doet. De publieke omroep is op dit moment zo'n bedrijf en ik voel me daar heel prettig bij.'

Van Heukelom hoopt wel dat de netcoördinatoren niet op veel tegenstand stuiten: 'Ik hoop dat Ton F. van Dijk en zijn team er ver genoeg in doorgaan. Zover dat ze het niet alleen zelf geloven maar ook alle omroepen ? van directie tot maker ? meekrijgen in deze nieuwe denkwijze.'

En: 'Toen ik de stap naar de publieke omroep bekend maakte, zeiden mensen die het konden weten: "Jij gaat nog wat meemaken. Al die politieke spelletjes?". Ik ben misschien naïef maar ik zie het echt niet zo.'

Van Heukelom hekelt het pessimisme van veel omroepmedewerkers: 'Wat ik mis is enthousiasme. Soms krijg je de indruk dat er veel reden is voor pessimisme, maar er is veel meer reden voor optimisme. De intensieve manier waarop we ons nu in de kijker verdiepen, gaat heel veel opleveren.'

Want: 'Straks weten we op elk moment van de avond wie onze kijker is. Dat gaat niet over commercie maar gewoon over weten voor wie je het doet. Weten hoe die kijker jouw programma's beleeft. Dat kan ook enorm stimulerend werken op programmamakers.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in