Overslaan en naar de inhoud gaan

Winstgevende emoties

Reclame is emotie? Ja en nee. De consument krijgt alleen een goed gevoel als ook de harde feiten overtuigen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketeers spelen graag in op de emoties van de potentiële koper. Met recht, want dat de factor ‘gevoel’ een doorslaggevende rol speelt bij marketingcommunicatie valt niet te ontkennen. De kunst is echter om de emoties die een merk oproept ook economisch functioneel te maken door ze te onderbouwen met harde feiten. Positieve en negatieve emoties van de klant zijn namelijk altijd gebaseerd op diens oordeel over prestaties. Sterk presteren leidt tot sterke gevoelens bij de gebruiker en verhoogt zo de aantrekkingskracht van en de emotionele binding met een merk of product.

related partner content for mobile comes here

Wie een emotionele campagne wil voeren, zal zich dus in de eerste plaats moeten bezighouden met de hard facts. Kortom: eerst alle relevante gegevens over de prestaties op een rijtje zetten, daar een passend communicatiedoel bij kiezen, en dan pas een emotionele boodschap over het voetlicht brengen.

Bron: Marketingjournal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in