Overslaan en naar de inhoud gaan

Tesco wil Amerika veroveren

Tesco zal in 2006 stappen zetten om de Amerikaanse markt te veroveren. De bedoeling is om in 2007 de eerste winkel aan de westkust te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tesco is niet alleen de grootste supermarktgigant in thuisland Groot-Brittannië, ook internationaal timmert het flink aan de weg. Van iedere vijf pond omzet, komt er een pond uit Europa/Azië.

related partner content for mobile comes here

Voor Tesco is de grootte van de Amerikaanse markt, tien keer zo groot als de Britse markt, en de relatief makkelijke toegang tot de markt aantrekkelijk. Maar de supermarktmarkt is ook een zwaar concurrerende markt en Amerikaanse ketens als Kroger, Albertsons en Safeway staan onder grote druk.

Boosdoeners

De grote uitdaging voor deze retailers is de verandering in de markt. In het verleden kocht 69 procent van de Amerikanen hun voedsel in de supermarkten, in 2005 is dit aantal gedaald tot 47 procent. Een van de boosdoeners is McDonald’s en ook het feit dat steeds minder Amerikanen thuis eten. Ook discountketens als Wal-Mart, Target en Kmart dragen bij aan de druk op de markt.

De traditionele spelers worden dus in het nauw gedrukt en Tesco ziet hier een goede mogelijkheid om toe te reden tot de Amerikaanse markt. Tesco denkt tevens een toegevoegde waarde te hebben in het assortiment van non-food artikelen, iets wat de traditionele supermarkten in de VS niet hebben.

De strategie van Tesco zal zijn het opkopen van bestaande winkels. Tesco zal in de niche van de markt beginnen, lowprofile, om zo min mogelijk risico te lopen en concurrentie met bijvoorbeeld Wal-Mart voorlopig te ontwijken, maar tegelijkertijd onderscheidend te zijn van de traditionele spelers. Tevens zullen er op deze manier relatief weinig investeringen nodig zijn.
Uitdaging is het vergroten van de naamsbekendheid: Tesco is praktisch onbekend in de VS.

Lees ook het artikel op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in