Raststätte wordt merk


De Raststätten langs de Duitse autobaan, wie kent ze niet, al dan niet met benzinepomp, winkel en restaurant. Tot 1998 een verzameling pachters, verenigd in het Gesellschaft für Nebenbetriebte der Bundesautobahnen (GFN), opgericht in 1951. Vervolgens werd het een NV, die in 1999 geprivatiseerd werd. Het 'bedrijf' stond voor de uitdaging een marktgeoriënteerde dienstverlener te worden. Daar werd een heel programma op losgelaten.
Het nieuwe paraplumerk werd Tank & Rast. In de zomer van 2002 werd uitgebreid klanttevredenheidsonderzoek gedaan, aan de hand waarvan zogenaamde klantenstandaarden werden opgesteld. Er kwamen klanttevredenheidsmanagers en klanttevredenheidscoördinatoren, die de trainingskit van de Tank & Rast-Academie tot hun beschikking kregen om alle locaties te trainen en op standaard te brengen. Het programma leidde tot enthousiaste medewerkers die zich beter gekwalificeerd voelen om een echte dienstverlener te zijn en hun doel te bereiken, namelijk met een betere klantbeleving het imago te verbeteren, de klant te binden, en de omzet te verhogen. Dit leidde bij een aantal Tank & Rast-stations binnen zes maanden tot een omzetstijging van drie tot acht procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Absatzwirtschaft
Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid