Overslaan en naar de inhoud gaan

Raststätte wordt merk

Om de Duitse benzinestations en Raststätten tot een merk om te bouwen, werd een heuse academie in het leven geroepen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Raststätten langs de Duitse autobaan, wie kent ze niet, al dan niet met benzinepomp, winkel en restaurant. Tot 1998 een verzameling pachters, verenigd in het Gesellschaft für Nebenbetriebte der Bundesautobahnen (GFN), opgericht in 1951. Vervolgens werd het een NV, die in 1999 geprivatiseerd werd. Het 'bedrijf' stond voor de uitdaging een marktgeoriënteerde dienstverlener te worden. Daar werd een heel programma op losgelaten.

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe paraplumerk werd Tank & Rast. In de zomer van 2002 werd uitgebreid klanttevredenheidsonderzoek gedaan, aan de hand waarvan zogenaamde klantenstandaarden werden opgesteld. Er kwamen klanttevredenheidsmanagers en klanttevredenheidscoördinatoren, die de trainingskit van de Tank & Rast-Academie tot hun beschikking kregen om alle locaties te trainen en op standaard te brengen. Het programma leidde tot enthousiaste medewerkers die zich beter gekwalificeerd voelen om een echte dienstverlener te zijn en hun doel te bereiken, namelijk met een betere klantbeleving het imago te verbeteren, de klant te binden, en de omzet te verhogen. Dit leidde bij een aantal Tank & Rast-stations binnen zes maanden tot een omzetstijging van drie tot acht procent.

Bron: Absatzwirtschaft

Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in