Overslaan en naar de inhoud gaan

Liever naakt dan namaak

Eerder dit jaar verloor Samsung een geruchtmakend proces van Apple. De rechter concludeerde dat diverse aspecten van Apple’s telefoons…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Samsung gaat vrolijk door en pakt nu ook de Apple-winkels bij de kop. Zelfde concept, veel licht en ruimte en vrijstaande tafels waarop de producten kunnen worden bekeken, betast en bediend.

related partner content for mobile comes here

Toch zijn er – wijselijk – verschillen. Geen hout en natuurlijke materialen maar klinische witte en grijze kunststoffen. Het resultaat is een beetje naakt, steriel. Maar nu kan Samsung toch claimen dat ze het helemaal zelf hebben uitgedacht.

Het resultaat is niet optimaal. De foto toont een Samsung Store in een groot winkelcentrum in Hongkong op een doordeweekse, drukbezochte avond. Meer personeel dan bezoekers.

Liever naakt dan namaak, in meer dan een opzicht.

Jos Birken woont en werkt in Tokio/Singapore voor Consumetrix. Voor Tijdschrift voor Marketing signaleert hij elke maand rare, opmerkelijke of bijzondere marketingzaken in het Oosten. Dit is er eentje.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in