Overslaan en naar de inhoud gaan

Marmite mikt ook op Nederlandse haters

Marmite richt zich nu ook op de Nederlandse consument met de campagne getiteld ‘Je moet ervan houden’ van PR Stunt. Onlangs nog waren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marmite richt zich nu ook op de Nederlandse consument met de campagne getiteld ‘Je moet ervan houden’ van PR Stunt. Onlangs nog waren de Britten door een nieuwe Marmite-campagne.

related partner content for mobile comes here

Er is nauwelijks een product dat Britser is dan een potje Marmite. Tegelijkertijd zijn er weinig producten waarover de meningen zo uiteen lopen. Er zijn fanatiekelingen die geen dag zonder kunnen, maar ook velen die het bestempelen als culinaire wansmaak in een potje. Door deze contradictie heeft Marmite het geschopt tot een begrip in de Engelse taal. In Engeland is de zinsnede ‘it’s like Marmite’ een manier om nieuwe omstreden producten te beschrijven.

Ook in Nederland huist een trouwe schare fans, maar verreweg de meeste Nederlanders hebben Marmite nog nooit geprobeerd. ‘Hoog tijd dat de Nederlandse smaakpapillen verrast worden met een nieuwe ervaring’, stelt internationaal marketingmanager Eoin Mullen van Unilever.

Geschiedenis
Marmite dankt haar iconische ‘love/hate’ status onder meer aan een geschiedenis van gewaagde campagnes. Hier een kleine bloemlezing uit recente tijden:

De tv-advertentie die voor het eerst de essentie van de ‘love/hate’ strategie wist te vangen en over te brengen was ‘Apartment’ in 1999.

In 2010 besloot Marmite aan te haken bij de Britse verkiezingen met een ‘spoof’ campagne, waarin werd opgeroepen de verspreiding van Marmite te stuiten.

In de meest recente, bekritiseerde is de hoofdrol weggelegd voor het Marmite Rescue Team, dat in heel Engeland verwaarloosde potjes Marmite redt uit keukenkasjes.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in